top of page

Loma Lontoossa, Days 1-2

Terveiset kuumasta Lontoosta! Kun noustiin koneesta, Joona ja Pinja huusivat yhteen ääneen, että täällä on aivan liian kuuma :) Ei vissin pitäisi valittaa suomalaisen koleahkon kesän alun jälkeen.

Lento Norwegianilla Gatwickin lentokentälle meni nopeasti - ja koko perhe reissasi pelkillä käsimatkatavaroilla!. Muksut on jo niin isoja, että niiden kanssa on oikeasti ihan mukavaa matkustaa myös koneessa. Kun mentiin koneeseen, katsottiin, että Pinjan sokerit on mielummin vähän ylä- kuin alakanttiin. Huomasi, että jännitys myös yritti hyvin laskea niitä.

Kentältä nappasimme junan ja menimme sillä livakasti keskustaan. Haimme vielä iltapalaa ja aamupalaksi puuroaineet, kun hotellissa oli vedenkeitin ja kuppeja. Eipähän tarvitse lähteä minnekään erikseen aamiaiselle. Aamulla herättyämme suuntasimme Natural History Museumiin katsomaan dinosauruksia. Jonot etuovella oli olivat varmaan tunnin mittaiset, mutta siihen ei kannata jäädä jonottelemaan, sillä Science Museumin puoleisella laidalla on myös sisäänkäynti, josta päästiin sisään n. 2 minuutissa. Museot Lontoossa ovat huikeita paikkoja lapsiperheille (ja ilmaisia myös), joissa on mielettömästi nähtävää. Jos museo-sanana ei sytytä lapsia niin kannattaa vääntää sana kiehtovampaan muotoon. Sisälle päästyään he ovat kuitenkin myytyjä! Meidän lapset kävi eilen siellä myös korealaisessa kaupassa kokeilemassa miltä maanjäristys tuntuu. Hauskaa se toistaiseksi oli :)

Sitten lähdimme vanhoille kotiseuduillemme Putneyn kaupunginosaan Thamesin rannalle. Kävimme katsomassa vanhaa kotitaloa, shoppailemassa vähän ja sitten mentiin Joonan koululle, kun lapset pääsivät koulusta. Olin sopinut muutaman läheisimmän äidin kanssa treffit puistoon, mutta koko meidän vanha poppoo olikin siellä! Oli niin kivaa olla taas yhdessä ja vaihtaa kuulumiset. Lapset leikkivät kuin ennenkin ja aurinko paistoi. Vein heille maisteltavaksi suomalaista suklaata, Angry Birds-keksejä ja salmiakkia. Kaikki muut toimi, mutta salmiakki ei oikein käynyt kaupaksi :) Illalla vielä lähdettiin meidän lemppari libanonilaiseen herkuttelemaan. Olipa ihanaa ruokaa! Illalla jalat olikin aivan väsyneet ja Pinja kömpi päivävaatteissaan suoraan sänkyynsä ja nukahti :)

Ruoka ja juoma täällä on ihanan edullista edelleen, ja alennusmyynnitkin on sopivasti päällä. Oikein kiva ajankohta siis vierailla kesäisessä Lontoossa. Sokerit oli eilen aamulla tosi korkealla eikä aluksi meinannut tulla millään alas. Sitten kun päivän kuumuudessa sain ne alas, ne eivät meinanneet enää millään nousta. Veikkaan hellettä syyksi tähän.

Täällä on kahden tunnin aikaero, joten pitkän insuliinin siirtämisen hoidin pistämällä ekana iltana inskan tunnin myöhempään kuin tavallisesti ja seuraavana aamuna pistinkin jo täkäläisesti oikeaan aikaan klo 8 aamulla. Näppärästi siirtyi, mutta sekin saattoi vähän aiheuttaa tuota aamun korkeaa. Veikkaan, ettei tämä kuitenkaan ollut se virallinen tapa siirtää, mut meillä toimi hyvin näin pienessä aikaerossa. Tänään odottavat uudet seikkailut :)

PS. Julkaisen tekstit vähän jälkijunassa, koska meidän tabletti katosi reissussa.